Jan 6, 2009

蚊子,到底有多少只呢?

通常我没 事先调闹钟从睡梦中被吵醒,有两个可能性,那就是 MN

N是被可怕的Mr. Nightmare 心怦怦地“觉jiao”醒。觉和叫读作同音,那为什么我说是“觉”醒,而不是“叫”醒啊,因为我被觉醒时,就是一觉醒了就在也睡不着。

M是我是被Mr. Mosquito 活生生地“钉醒”的。钉和叮的共同点是两个都给你是感觉,而且都是不好的,而我选择用钉的理由很简单,就是‘怎么最近的蚊子咬人跟被铁钉的顶端刺到没有什么差别的啊,又痒又痛的。

这也是为什么我会在这个时候,公鸡还没起床,下新加坡工作的才要起床的时候,打下这篇“没有睡意的文章”

那天被Mr.N 觉醒让我感觉到害怕的感觉。

今天被Mr.M钉醒让我痒到很痒的痒。

所以我决定用我那放在角落,那偶尔用来喷蚂蚁的杀虫剂来喷蚊子,既然是杀虫剂的话,所以我认为这两种昆虫都应该能够死掉,嘻嘻。

这么久没有“喷蚊子”,在喷之前也差点忘了摇一摇瓶罐,让药剂平均地混合在一起,这样一来也比较具杀伤力,蚊子就能一喷既死。

一喷既死,电视广告都是这么说的,可是。。

根据我的经验,不同只的蚊子会对杀虫剂有不同的反应,一些一喷既死,缩成一团,一动也不动;一些怎么喷都喷不死,一喷再喷了还是在那里嗡嗡嗡地飞来飞去,虽然飞起来东倒西歪地有点怪怪的,好像是酒醉了的鸟儿左左右右地飞着,不过它就是不死~!!

刚刚咬我的那只就是这样,前面两只都已倒下,它还有兴趣跟我玩last man standing,迟迟不倒下。直到现在,我已不知它的去向,也不想知道了,不是放弃,而是我知道再过不久它的生命也该结束了,所以才没去理它,所以才来写写谈谈。

我在想,会不会有那么一天,那个杀虫剂,我就这样一直按啊按的,按到手指都酸了,按到杀虫剂不再发出砂砂声,而是哑了去,蚊子还是喷不死怎么办?如果真的是这样我倒不如砂的一声,喷死自己算了,快些,干净些,而且重点:一觉睡去就再也醒不来了。

现在就让我来总结一下:

蚊子--从小到大,挥之不去的睡梦阴影。

.......................................

哈哈,写文章吗,尝试过自述试的,儿童试的,陈述式的,诗歌式的,日本式的,就是没试过台湾式,今次还是首回,下一次要不要来个香港式的呢?哈哈应该很难,因为我不会方言。今天我又被惊醒了,不是因为噩梦,而是蚊子,和那在脑海中徘徊的台湾风,啊总算写出来了,很考耐力呢,因为我觉得很好笑,又要一直憋着直到写完为止。

哈哈哈哈

15 comments:

James said...

last man standing 是 royal rumble 的比赛吧,throw the guy out of the ring over the top rope..

小的蚊子是不会痛咯,但是大只的就会有点痛,过后才痒。

六点就起床是有点早咧。。

别喷自己,有很多人会伤心。我就是其中之一。嘻嘻。。

我是觉得Anopheles很像比较耐吧,喷来喷去还是在飞的。。哈哈。。。

- p c b o n - said...

=.=||
i start to get dizzy when people hide their identity~
maybe it's bcs the lack of sleep~~

anyway,james:
i woke up at 4.30am,killing the mosquitoes took me kinda long,with eyes half close,atleast i felt that's long coz of the itchiness maybe~
so after i typed the post in the programme microsoft words,and paste it here,it's already 6:15am~~
last man standing and royal rumble is abit different,LMS-the loser lie on the floor for 10 counts lose ,RR-the last wrestler remain on the ring wins..which a total of 30 wrestler will be released into the ring for every period of time,each time one wrestler,till there's no wrestler left..so the strongest one might not be the winner bcs the weaker ones will team up to eliminate the strong one first,so mostly 狡猾people will be the winner:)

Bond said...

pcbon>

wah, 4am.. so early ah... dats weird.. even when it is hot, u still hug the blanket to sleep, so how come the mosquito can bite u?!

Hmm.. I dont rmbr watching LMS b4 leh.. ehehe.. but sound cool.. hehe.. got chance i wana watch.. but stupid tv 3 dun do big events, just the stupid weekly matches only.. n channel 5 no more do wrestling liao.. maybe go buy DVD to watch..

hehehe.. yea, royal rumble is the cunning one win sometimes.. the strong one very cepat all thrown out liao..

if u dizzy, go sleep lor. will feel better later..

- p c b o n - said...

wow haha wwe dvds~~
i choose to watch wwe dvds on the bus on the way to pangkor,kinda kena booo by my friends..since then i nvr mentioned a word about wrestling,till now...
yea LMS is for those strong westler fight untill blood all come out de match.hehe
and there's TLC match,which is fighting as laddle match but compare to that u can use table and chair.i think if u wanna noe more about wwe why not buy the games and try it rather than buying those dvds to watch,ps2 games are cheaper.

007 said...

pcbon>

Oic, since you don't want to talk about it, then we shall not then.

Sorry for causing you to talk about WWE.

layyen said...

JAMES BOND 007?...这样的隐姓埋名留言方式还真稀奇。。。

哈哈,bon~~我看到题目就想笑!!哈哈哈~因为联想到某些东西~哈~~~~~~

这年头已有电子蚊香,在房间应该能奏效吧~我没对蚊子喷杀虫剂;第一:很臭,受不了;第二:很油;第三:喷了蚊子都不会死~~等到它饱到飞不动的时候,它就死定了……结论是,做点驱蚊措施,那你就不会被“钉”醒了!更不用被逼到走头无路而喷自己……

文章还有分台湾式的么?

Quantum of Solace said...

Layyen>

very rare meh? Not really I think. Just tired to identify myself since I'm not that famous.

angelin said...

Haha...cute article!! Agree with layyen, nowadays got the electronic type edi...more convinient!haha:)
Try it out so that Mr M cant wake u up at nite and u can have a soundless nite!hahaha

sharing said...

干脆点,养壁虎吧~让它帮你把可恶的Mr. M吃掉吧:>

- p c b o n - said...

Layyen>
台湾式是我说说罢了啦,因为我读了些台湾人写的书,台湾人做的节目,发觉到他们对词句的运用比较豁达简明,比较象平常谈话时说的,多过文章上读的;相对的日本的话,也是简明,不过是尽量缩短一个句子,但不失其意。(也许是语言的关系)
中国式的话,对我来说就是词句比较精美,句句名句,读了都要忍不住赞好的那一种。
哈哈,个人意见,别见怪~

James Bond fan>
haha maybe u r thinking a little bit too much,anyway talk about wwe,how can we forgot about the divas,lol
so who do you like the most~~

Angelin>
i don't noe,i've read articles about the electronic ones can be carcinogenic ,not good for our lungs for long run,so i consider only spray these days~~lalalala
*not sure about the electronic is harmful to us though

sharing>
hahaha very environmental friendly.
用大自然的食物链,prey-predator 的方式哈哈,是很有创意啦,不过hor,你帮我捉壁虎啦~!!!~|*o*|~

Tomorrow Never Dies said...

pcbon>

The Divas? Frankly, I think they all look very ugly leh...

But the most memorable one that I rmbr is the McMahon's daughter lor..

When she fight, very dramatic, always eye big big, like very scared like dat, then cry, then people slap her, then she pengsan liao...I wonder why she oways set up matches between her and guys?

The girls always attack people's hair wan, pull here and there... I rmbr one that uses Jackknife also, but can't rmbr her name..

Teddy said...

Bon

ask Jieun to catch cicak for u!!

-pcbon- said...

Tnd>
er only one?haha
too bad lol

Teddy>
don wan i wan sharing catch for me since it's her idea XD

Teddy said...

Bon

but then Jieun loves cicak leh...

everytime she c cicak, she will jump off the chair and lay flat on the floor..

u c how much she enjoys it? u must help her mar.. let her enjoy..

GoldenEye said...

pcbon>

U can rmbr a lot?

tell me about it then...

18SX content:-
i think their boobs look very fake.. dats y i dun rmbr them.. looks too big..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts