Instagram

Instagram

Aug 9, 2009

疑问的脑袋

疑问的脑袋

如果世上,一种叫人类的生物,他们有了让他们思考的能力;那么不会给自己制造问题的人类还叫人类吗?

婴儿呢,不是也因为好奇,而在小小的脑袋瓜儿里冒出了许多的问号吗?

所以,我想脑袋里的问号其实并不奇怪吧,没有问号的脑袋才叫人担心~

“人真的会变吗?还是打从一出生起,你是怎样的人,你会有怎样的命运,就已经注定了。”

可能命运注定又是另一回事,但出生时就是怎样的人,还能跑得掉?

二十年十个很长的时间吧~ 从很小开始就喜欢笑,照片可以当证据, 如今还是很喜欢笑啊。 这证明了一点,性格是可以从很小的时候带上来的;但是长大了要改变性格的话呢? 有句话:“江山易改,本性难移。” 说的就是这个吧。既然本性难移,但又从何而始呢。

人之初? 初是指小孩时期,天真无邪的那段期间的话。那么本性的始源应该是从那时开始的吧。那本性 为什么只可以时于儿时?有为何而始呢?

儿时天真,来者不拒,所以所学的,所看的,早已牢记在心,成天会做做白日梦,说:“ 长大我想要怎么怎么的。。” 结果出来,长大了真的变成了什么什么,如果有一句话来形容:心想事成就最贴切不过了。可能我来墨大的理由,就不说注定也好,就说是某人秘密安排的大计谋吧,怎么会有这种感觉~ 07年到达墨尔本时,有一把声音我始终无法忘记,现在它又回荡于我的耳鼓间;是圣人告诉我的证据吗

“前面往右转,直直走就会到墨尔本大学了。”一个学者用英文说到。

现在回想起来,我当时直到的大学好像还不多,只有缪缪几间,一不就是马大,二不就是墨大;果然被人盘算好了~

有为何而始呢?有句话:“出于泥而不染”意思说在恶劣的环境下也能不受他人的影响,常形容出生于败坏环境却是个正直的人;这里,泥指的是恶劣的环境,也就是本性的始源。

如果说:“人死性不改”但是即使是真的那么执著,至少人会学聪明的吧,就是从失败中吸取教训的那种“学乖了”,所以我说,当时小王子不知珍惜,结果造成不怎么起眼,但是是世界的唯一的玫瑰。他现在大概已经学乖了。不然。。。?

珍惜你身边的每一个,即使在看不到的距离,心情也会不自觉地暖和起来。

Forces exerted between two bodies without contact with each other, this amazed the scientist, since as far as they know, contact is how the energy being transferred. –before knowing existence of electrostatic forces.

P/s: 那时来旅行时住的那间旅馆,离我现在的住处还不到3分钟哦,就隔了一条街,你说不是刻意的安排,我还需要时间考虑是否该信呢!

4 comments:

Teddy said...

u gave me the impression dat u wuld onli believe in things which can be quantitate, since fate can't be quantitate and justify on the basis of science, so it would be like wat u like to say 'illogical or abnormal', so y r u confused now on whether to believe or not to believe?

- p c b o n - said...

the fact that the hotel me and my family lived in few years ago is there, just 3 minutes away from place that i'm sstaying now. it 's quite shocking isn't it, who knows, i'll come back to this place. who knows i'll live near to this place, of course i cant live in that particular hotel.
so it's a expression for me to feel surprise since i 've unpredictedly came back to the same place i was few years back.
the feeling is funny ha, maybe you will understand better when you experience it yourself.

Teddy said...

i understand ur feeling la. What I mean is, from our conversation, u did mention b4 u dun reli believe a lot in things which is not logical in scientific reasoning..

so its kind of surprising for me that u feel this thing of u being at the same place "referring to the coincidence" as very astonishing to u..

u shud kno i m a person which feels a lot, so this kind of things aint surprising to me in such a way, i will feel like something was planned by somebody out there... i recently owayz feel like this.. but i wont be too surprise, i just try to feel grateful.. hehe...

i think the question is : Do you believe in Buddha? hehehe...

layyen said...

"珍惜—你身边的每一个,即使在看不到的距离,心情也会不自觉地暖和起来。"
我很喜欢这一段~~
我相信“百年修得同船渡,千年修得共枕眠”这句话,所以我相信缘。“随缘”不代表“随便”,它是需要去创造、争取、经营的。
如果说澳洲不是你的理想地,不是你向往的国都,或许你当初根本不会到那里。因为认识了它,了解多,所以它也成了理想的求学地方。于是,你旧地重游了。
就像我,以前就到我过杭州,曾经许愿再回去。后来我回去了,就地重游了很多地方。但是,感觉非常不一样。因为过去了,再发生一次,就是不一样了~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts